Ny vecka (36)

Det där med matsedel fungerade inget bra, jag gjorde maten fast fel dagar och annan mat vad jag tänkt mig.
Men det är bra att göra matsedel utifrån den mat som finns hemma, annars brukar vi köpa alldeles för mkt. Det brukar hjälpa att skriva ned vad jag ska ha för mat dag för dag. Då är det lättare att följa och bearbetat tanken redan. Snacka om att var (mat)insnöad. Mat mat mat.....

Ny vecka nya tag, förkylningen vill aldrig släppa. Igår blev det en qp och kompani zero cola men med gott samvete och därefter choklad, under helgen har det varit godis och cola men inte alls de mängder som jag brukar äta och dricka.
 
Idag måndag har det dock varit nyttigare med promenad och omlett och te till frukost. Lilltjejen har ny vecka på dagis och jag ägnar egen tid åt mig själv. Börjat med en tröja till lilltjejen som blir riktigt bra. Det märks att konditionen har blivit bättre för att jag orkar att gå upp för alla backar där jag bor (trots med en förkylning), tidigare har jag tagit bussen eller fått stanna fyra gånger efter vägen. Byxerna sitter slappare i midjan. Så visst får man synda fast med måtta och njutning och mindre frosseri!

Lunch: quorn med paprika, lök, morötter samt paprika
Mellanmål: Smoothie av blåbär
Middag: Laxfilé med gullbur ärtor
Te, frukt

Dagens motion: Morgonpromenad en timme eftermiddagspromenad med stavar 45 minuter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0