Lördagsmys

Sådärja!
Slutat träna börjat äta igen, den gamla vanliga visan....Ätstörning? Jaja.
Skyller på att jag börjat jobba i veckan och har varit så trött för att tänka på annat än jobbet. Efter att ha varit
mammaledig så var det inte direkt uppiggande. Men nu har vardagen kommit i kapp redan. Men jag går en halvtimme på morgonen i alla fall med lilltjejen till dagis. Försöker äta nyttig lunch och frukosten ? Nja. När jag blivit mer varm i klädererna så blir det SATS.

Jag är helt fascinerad över kollektivtrafiken i stockholm till jobbet åker jag på fem eller fyra sättt.

1) Promenad eller buss
2) Pendeltåg
3) Tunnelbana
4) Rulltrappa
5) Hiss

Mellan varje anhalt så går jag några meter. Innan åtta så är det stört omöjligt att ta sig in på tunnelbanevagnen ALLA ska in. Så n u har jag lärt mig att det kommer fler. Jag har börjat vänta på nästa vilket det är värt för det går till och med lite fortare. När det gäller hemfärden så är det nästan bättre att åka hem sex istället för fem för det går i stort sett lika fort. Den senare tiden så är det inte så mycket folk. Så då kommer alla färdmedel snabbare fram. Tempo är det också hamnar jag i fel riktning så är det nästan kört. Så det är tur att man är ute på fältet ibland för annars skulle jag aldrig få se solen under jorden och på kontoret.

Dagis för L går bra men fröknarna har lite svårt att se hennes behov. L har inga funktionshinder som syns men de finns. Vilket jag själv tror påverkar situationen och att hon får göra samma sak som alla andra fast orken inte räcker till. Som tur är finns det en bra rektor. Så fortsättning följer.

Lördagsmys.......


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Dags för ett nytt inlägg?! ;) Hoppas du inte tappar motivationen pga ett litet bakslag. Det tar ju tid att ändra sina vanor. Ha det fint! kram

2008-10-05 @ 15:44:09
URL: http://kattsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0